Info Lofoten

Om prosjektet

Bak prosjektet med InfoLofoten står Steinbiten Drift AS. Prosjektet startet med noen få bedrifter sommeren 2022 og markedsførte og solgte aktiviteter og overnattinger via våre sider og butikker med InfoLofoten.

I tiden fremover vil Steinbiten Drift AS jobbe aktivt både digitalt og fysisk via turistinformasjonene for å få med oss små og store bedrifter i Vest-Lofoten og Lofoten generelt.

Initiativet gjelder operatører i hele Lofoten, med direkte booking i 3 ulike turistinformasjoner:

Vestvågøy - Leknes, Vestvågøy Turistinformasjon
Flakstad - The Lofoten Store, Ramberg
Moskenes - Reine Kultursenter

Om Lofoten

Lofoten er en øygruppe i Norge. Den er kjent for sin dramatiske natur, med topper som Svolværgeita som stikker opp i himmelen.

Lofoten består av mange øyer, blant annet Austvågøy, Moskenesøya og Værøy. Til tross for beliggenheten over polarsirkelen - på samme breddegrad som Grønland - har Lofoten et merkbart varmere klima, takket være Golfstrømmens sirkulasjon. Likevel regnes det som et område med subarktisk klima.

Kontaktinformasjon

Info Lofoten

June Remmen
june@infolofoten.no june@infolofoten.no
+47 90987515

GoTo HUB

Anders Lindström
anders@gotohub.no anders@gotohub.no
+46 735 168 730

"

Ambisjonen og målet med dette prosjektet er å synliggjøre næringslivet i regionen, digitalisere og gjøre flere aktørers produkter direkte bookbare og lettere tilgjengelig for kundene, også de små bedriftene som det er så mange av i Lofoten.

Å tilby muligheten til å sammenligne og bestille opplevelsen direkte under inspirasjonsbesøket (i butikk eller på nettet) har vist seg å øke salget betydelig. Dette bidrar til å nå målet med initiativet (flere besøkende som blir lenger, bruker mer penger og opplever mer av destinasjonen).

Forbrukeren liker å sammenligne og se hva det totale utvalget av for eksempel en aktivitet er før han eller hun tar et valg. Med vår plattform kan dette gjøres direkte, inkludert parametere som tilgjengelighet på valgt dato og pris. Vi ønsker at plattformen skal være en ren bookingside, slik at den lettere genererer salg. Prosjektet ditt skal ikke forsvinne i mengden av inspirasjon og informasjon. Men heller være informativt og konkret; hva gjesten får, hvor, når og til hvilken pris.

June Remmen, Info Lofoten

"